회원가입약관
본문 바로가기
About NGA
Welcome Message
Faith-Centered Academic Vision
10 NGA Benefits
Faculty
Contact Us
Academics
High School Curriculum
High School Courses
Online AP Courses
Coaching & Mentoring
Admission
Admission Overview
Admissions FAQ
College Admission Result
Student & Parent Testimony
Application & Booklet
College Prep.
College Prep Overview
College Application
Honor & Awards
Extracurricular Activities
School Life
School Life Overview
F: Faith Integrity
A: Academic Excellence
C: College Preparation
E: English Proficiency
U: Unification with the Global Community
P: Personal Growth
Community
NGA Community
News & Events
LOGIN
SIGN UP
About NGA
Welcome Message
Faith-Centered Academic Vision
10 NGA Benefits
Faculty
Contact Us
Academics
High School Curriculum
High School Courses
Online AP Courses
Coaching & Mentoring
Admission
Admission Overview
Admissions FAQ
College Admission Result
Student & Parent Testimony
Application & Booklet
College Prep.
College Prep Overview
College Application
Honor & Awards
Extracurricular Activities
School Life
School Life Overview
F: Faith Integrity
A: Academic Excellence
C: College Preparation
E: English Proficiency
U: Unification with the Global Community
P: Personal Growth
Community
NGA Community
News & Events
ⓒ New Ark Global Academy
사이트
홈으로
사이트
회원가입
회원가입
사이트 맵
로그인
회원가입
SIGN
UP
회원가입약관 및 개인정보처리방침
회원가입약관, 개인정보처리방침에 모두 동의합니다.
회원가입약관 동의
(필수)
회원가입약관
『 서비스 기본약관 』 【제 1 장 총 칙】 제 1 조 (목적) 이 약관은 전기통신사업법 및 동법 시행령에 의하여 New Ark Global Academy(이하 "회사"라고 합니다)가 제공하는 인터넷 서비스의 이용조건 및 절차에 관한 사항을 규정함을 목적으로 합니다. 제 2 조 (약관의 공지 및 변경) 1. 이 약관은 회사가 제공하는 서비스 화면에 게시하거나 전자우편(E-mail) 등 기타의 방법으로 이용고객 또는 회원에게 공지함으로써 효력을 발생합니다. 2. 회사는 필요한 경우 이 약관을 임의로 변경할 수 있으며 변경된 약관은 제2조의 1항과 같은 방법으로 공지함으로써 효력을 발생합니다. 제 3 조 (약관 외 준칙) 이 약관에 명시되지 않은 사항은 전기통신기본법, 전기통신사업법 및 기타 관련법령의 규정에 의합니다. 제 4 조 (용어의 정의) 이 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다. 1. 회원 : 회사와 서비스 이용계약을 체결한 자를 말합니다. 2. 아이디(ID:회원번호) : 회원 식별과 회원의 서비스 이용을 위하여 회원이 선정하고 회사가 승인한 회사에 등록된 문자와 숫자의 조합을 말합니다. 3. 비밀번호(Password) : 회원의 동일인 확인과 비밀 보호를 위해 회원 자신이 설정한 문자와 숫자의 조합을 말합니다. 4. 운영자 : 서비스의 전반적인 관리와 원활한 운영을 위하여 회사에서 선정한 사람을 말합니다. 5. 서비스 : 당 홈페이지를 통하여 제공되는 모든 컨텐츠와 정보를 말합니다. 6. 해지 : 회사 또는 회원이 서비스 개통 후 서비스 이용계약을 종료 시키는 것을 말합니다. 【제 2 장 서비스 이용계약】 제 5 조 (이용계약의 성립) 1. 이용계약은 서비스 이용 신청자의 이용신청에 대하여 회사가 승낙함으로써 성립합니다. 2. 회사의 서비스 이용신청시 회원이 "동의함" 단추를 누르면 이 약관에 동의하는 것으로 간주됩니다. 제 6 조 (이용신청) 이용신청자는 온라인으로 회사 소정의 가입 양식에 사실과 다름없이 기록하여 신청하여야 합니다. 제7 조 (이용신청의 승낙) 1. 회사는 회원이 제 6 조에 따른 이용신청을 하였을 때 제2항과, 제3항의 경우를 제외하고는 이용신청을 승낙합니다. 2. 회사는 다음 각 호에 해당하는 이용신청에 대하여는 승낙을 제한 또는 유보할 수 있습니다. ①서비스 관련 설비의 여유가 부족한 경우 ②서비스 기술상 장애 사유가 있는 경우 ③기타 회사가 필요하다고 인정되는 경우 3. 회사는 다음 각 호에 해당하는 이용신청에 대하여는 이를 승낙하지 아니 할 수 있습니다. ①본인의 실명으로 신청하지 않았을 때 ②타인의 명의를 사용하여 신청한 경우 ③이용신청 시 내용을 허위로 기재하여 신청한 경우 ④사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해할 목적으로 신청한 경우 ⑤기타 회사가 정한 이용신청요건에 충족되지 아니할 경우 제 8 조 (계약사항의 변경) 1. 회원은 이용신청시 기재한 사항이 변경되었을 경우에는 즉시 온라인으로 수정을 해야 합니다. 2. 1항의 경우 수정하지 않은 정보로 인한 각종 손해는 해당 회원이 부담하며 회사는 이에 대해 책임을 지지 않습니다. 【제 3 장 서비스의 의무】 제 9 조 (아이디(ID)와 비밀번호 관리) 1. 회원에게 부여된 아이디(ID)와 비밀번호의 관리소홀 및 부정사용에 의하여 발생하는 모든 결과에 대한 책임은 회원에게 있습니다. 2. 자신의 아이디(ID)가 부정하게 사용된 경우 회원은 반드시 회사에 그 사실을 통보해야 합니다. 제 10 조 (회원의 게시물) 회사는 회원이 게시하거나 등록하는 서비스의 내용이 다음 각 호에 해당한다고 판단되는 경우에 사전통지 없이 삭제할 수 있습니다. 1. 공공질서 및 미풍양속을 해친다고 판단되는 경우 2. 다른 회원 또는 제3자를 비방하거나 명예를 손상시키는 내용인 경우 3. 범죄 행위에 결부된다고 판단되는 내용일 경우 4. 회사의 저작권, 제 3 자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 내용인 경우 5. 회사에서 규정한 게시기간을 초과한 경우 6. 기타 관계법령에 위반된다고 판단되는 경우 제 11 조 (서비스 이용요금) 1. 회사가 제공하는 기본서비스는 회원가입시 무료로 이용합니다. (단, 회사에서 정한 별도의 정보와 서비스에 대해서는 유료서비스로 운영되며, 회사가 정한 유료서비스 정책에 따릅니다.) 2. 기 납입한 유료서비스 이용요금은 환불되지 않습니다. 제 12 조 (서비스 이용시간) 1. 서비스의 이용은 회사의 업무상 또는 기술상 장애 등 기타 특별한 지장이 없는 한 연중무휴 1일 24시간을 원칙으로 합니다. 다만 설비의 점검 등 회사가 필요한 경우 또는 설비의 장애, 서비스 이용의 폭주 등 불가항력 사항으로 인하여 서비스 이용에 지장이 있는 경우 예외적으로 서비스 이용의 전부 또는 일부에 대하여 제한할 수 있습니다. 2. 회사는 제공하는 서비스 중 일부에 대한 서비스이용시간을 별도로 정할 수 있으며, 이 경우 그 이용시간을 사전에 회원에게 공지 또는 통지합니다. 제 13조 (서비스 이용 책임) 회원은 서비스를 이용하여 영리목적을 위한 어떠한 수단으로도 사용할수 없으며 특히 해킹, 돈벌기 광고, 음란사이트를 통한 상업행위, 상용S/W 불법배포 등을 할 수 없습니다. 이를 어기고 발생한 영업활동의 결과 및 손실, 관계기관에 의한 구속등 법적 조치등에 관해서는 회사가 책임을 지지 않습니다. 제 14 조 (서비스 제공의 중지) 회사는 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스 제공을 중지할 수 있습니다. 1. "회사"는 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검·교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다. 이러한 서비 스 중단의 경우에는 회사는 인터넷 및 기타 방법을 통해 "사업자"에게 통지합니다. 2. 기타 불가항력적 사유가 있는 경우 3. 회사는 서비스중지에 의한 회원 및 제3자가 입은 손해에 대하여 배상하지 않습니다. 【제 4 장 이용 계약자에 대한 권리와 의무】 제 15조 (회사의 의무) 1. 회사는 서비스에 관련된 설비를 항상 운용할 수 있는 상태로 유지·보수하고, 장애가 발생하는 경우 지체없이 이를 수리·복구할 수 있도록 최선의 노력을 다하여야 합니다. 2. 회사는 회원으로부터 소정의 절차에 의해 제기되는 의견에 대해서는 적절한 절차를 거처 처리하며, 처리시 일정 기간이 소요될 경우 회원에게 그 사유와 처리 일정을 알려주어야 합니다. 3. 전자우편정보나 서비스등 회원에게 제공되는 정보가 회사의 사정에 의해 유실되거나 서비스를 중지해야 하는 경우, 회사는 별도의 책임을 지지 않습니다. 제 16 조 (회원의 의무) 1. 회원은 관계법령, 이 약관의 규정, 이용안내 및 주의사항 등 회사가 통지하는 사항을 준수하여야 하며, 기타 회사의 업무에 방해되는 행위를 하여서는 아니 됩니다. 2. 회원은 서비스를 이용하여 얻은 정보를 회사의 사전 승낙없이 복사, 복제, 변경, 번역, 출판·방송 기타의 방법으로 사용하거나 이를 타인에게 제공할 수 없습니다. 3. 회원은 이용신청서의 기재내용 중 변경된 내용이 있는 경우 서비스를 통하여 그 내용을 회사에 통지하여야 합니다. 4. 회원은 서비스 이용과 관련하여 다음 각 호의 행위를 하여서는 아니 됩니다. ①다른 회원의 아이디(ID)를 부정사용하는 행위 ②범죄행위를 목적으로 하거나 기타 범죄행위와 관련된 행위 ③선량한 풍속, 기타 사회질서를 해하는 행위 ④타인의 명예를 훼손하거나 모욕하는 행위 ⑤타인의 지적재산권 등의 권리를 침해하는 행위 ⑥해킹행위 또는 컴퓨터바이러스의 유포행위 ⑦타인의 의사에 반하여 광고성 정보 등 일정한 내용을 지속적으로 전송하는 행위 ⑧서비스의 안전적인 운영에 지장을 주거나 줄 우려가 있는 일체의 행위 ⑨기타 관계법령에 위배되는 행위 5. 회원은 서비스의 일부로 보내지는 전자우편을 받는 것에 동의합니다 6. 회원은 서비스의 이용권한과 정보(게시물) 및 회원지위를 타인에게 양도, 증여할 수 없습니다. 【제 5 장 기 타】 제 17 조 (광고의 게재) 회사는 서비스의 운용과 관련하여 서비스 화면, 전자우편 등에 광고 등을 게재할 수 있습니다. 제 18 조 (계약해지 및 이용제한) 1. 회원이 이용계약을 해지하고자 하는 때에는 본인이 서비스 또는 전자우편을 통해 회사에 해지 신청을 하여야 합니다.해지 신청시 본인임을 알 수 있는 이름, 주민등록번호, ID, 전화번호, 해지사유를 알려주면, 가입기록과 일치여부를 확인한 후 가입을 해지하여 드립니다. 2. 회사는 회원이 제 16 조 및 기타 이 약관의 내용에 위반되는 행위를 하였을 경우 사전통지 없이 이용계약을 해지하거나 일정 기간 동안 서비스 이용을 중지할 수 있습니다. 제 19 조 (손해배상) 1. 회사는 무료로 제공되는 서비스에 대하여 회원에게 발생한 어떠한 손해에 관하여도 책임을 지지 않습니다. 단, 유료서비스의 경우 제14조의 항목을 제외한 회사의 귀책사유로 회원이 입은 손해에 대해서는 동배수의 이용기간 연장을 원칙으로 합니다. 2. 회원이 본 약관 상의 의무를 위반함으로 인하여 "회사"에 손해가 발생한 경우, 또는 회원이 서비스를 이용함에 있어 회사에 손해를 입힌 경우에는 회원은 회사에 그 손해를 배상하여야 합니다 제 20 조 (면책) 1. 회사는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력적인 사항으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 제공에 관한 책임이 면제됩니다. 2. 회사는 회원의 잘못으로 인한 서비스 이용의 장애에 대하여 책임을 지지 않습니다. 3. 회사는 회원이 서비스에 게재한 정보, 자료, 사실의 정확성, 신뢰성 등 그 내용에 관하여는 어떠한 책임을 부담하지 아니하고, 회원은 자기의 책임아래 서비스를 이용하며, 서비스를 이용하여 게시 또는 전송한 자료 등에 관하여 손해가 발생하거나 자료의 취사선택, 기타 서비스이용과 관련하여 어떠한 불이익이 발생하더라도 이에 대한 모든 책임은 회원에게 있습니다. 4. 회사는 회원상호간 또는 회원과 제3자간에 발생한 분쟁에 대해서는 개입할 의무가 없으며 이로 인한 손해를 배상할 책임도 없습니다. 제 21조 (분쟁의 해결) 1. 회사와 회원은 서비스와 관련하여 발생한 분쟁을 원만하게 해결하기 위하여 필요한 모든 노력을 하여야 합니다. 2. 제1항의 규정에도 불구하고, 동 분쟁으로 인하여 소송이 제기될 경우 동 소송은 회사의 본사 소재지를 관할하는 법원의 관할로 합니다 【부칙】 제 1 조 (시행일) 이 약관은 2020년 1월 1일부터 시행합니다. - 『 Terms of Service 』 【Chapter 1 General Provisions】 Article 1 (Purpose) These Terms of Service are intended to stipulate the terms and conditions for the use of Internet services provided by New Ark Global Academy (hereinafter referred to as “the Company”) under the Telecommunications Business Act and its enforcement decrees. Article 2 (Notice and Revision of Terms of Service) 1. These Terms shall take effect when posted on the service screen provided by the Company or notified to users or members by e-mail or other means. 2. The Company may amend these Terms at its discretion when necessary, and the amended Terms shall take effect when notified in the same manner as specified in Paragraph 1 of Article 2. Article 3 (Supplementary Rules) The provisions of the Telecommunications Basic Act, the Telecommunications Business Act, and other relevant laws and regulations shall govern matters not specified in these Terms and Conditions. Article 4 (Definitions) The terms used in these Terms and Conditions shall have the following meanings: 1. Member: A person who has entered into a service use agreement with the Company. 2. ID (Member Number): A combination of letters and numbers selected by the Member and approved by the Company to identify the Member and enable the Member to use the Service. 3. Password: A combination of letters and numbers set by the Member to identify and protect the Member's privacy. 4. Operator: A person the Company selects to manage and operate the Service. 5. Service: All content and information provided through this website. 6. Termination: Termination of the service use agreement by the company or the member after the service has been activated. 【Chapter 2 Service Use Agreement】 Article 5 (Establishment of the Use Agreement) 1. The use agreement is established when the company accepts the service use application of the applicant. 2. When a member clicks the “Agree” button when applying for the service, it is deemed that the member has agreed to these terms and conditions. Article 6 (Application for Use) The applicant must apply online by truthfully filling out the company's prescribed registration form. Article 7 (Acceptance of Application for Use) 1. The Company shall accept the application for use when a member applies to use under Article 6, except in the cases specified in Paragraphs 2 and 3. 2. The Company may restrict or postpone acceptance of an application for use in the following cases: ①When there is insufficient capacity in the service-related facilities ②When there are technical difficulties in providing the service ③When the Company deems it necessary for other reasons 3. The Company may refuse to accept a service application in the following cases: ①When the application is not made using the applicant's real name ②When the application is made using another person's name ③When the application is made with false information ④When the application is made with the intent to disrupt public order or violate social norms ⑤When the application does not meet other service application requirements specified by the Company Article 8 (Changes to Contract Terms) 1. Members must immediately update their information online if any of the information provided at the time of application changes. 2. The company shall not be liable for any damages incurred due to failure to update the information under Paragraph 1. 【Chapter 3 Obligations of the Service】 Article 9 (ID and Password Management) 1. Members shall be responsible for all consequences arising from negligence in managing their ID and password or unauthorized use thereof. 2. If a member's ID is used without authorization, the member must notify the company immediately. Article 10 (Member Postings) The Company may delete any content posted or registered by a member without prior notice if it determines that such content falls under any of the following items. 1. Content deemed to violate public order and morals 2. Content that slanders or damages the reputation of other members or third parties 3. Content deemed to be related to criminal acts 4. Content that infringes on the copyrights of the Company, third parties, or other rights 5. Content that exceeds the posting period specified by the Company 6. Other cases deemed to violate relevant laws and regulations Article 11 (Service Fees) 1. The basic services provided by the Company are free of charge upon membership registration. (However, separate information and services specified by the Company shall be operated as paid services and shall be subject to the paid service policy established by the Company.) 2. Fees paid for paid services shall not be refunded. Article 12 (Service Usage Hours) 1. Services shall be available 24 hours a day, 365 days a year, except in cases of business or technical difficulties or other special circumstances beyond the Company's control. However, the Company may temporarily restrict all or part of the services in exceptional cases, such as when necessary for equipment maintenance or in cases of force majeure, including equipment failure or excessive service usage. 2. The Company may separately specify the service usage hours for some of the services it provides, in which case it shall notify or inform members of such usage hours in advance. Article 13 (Responsibility for Service Usage) Members may not use the service for any commercial purpose, including but not limited to hacking, money-making advertisements, commercial activities through obscene websites, or illegal distribution of commercial software. The Company shall not be liable for any business activities, losses, or legal measures such as arrest by relevant authorities resulting from violations of this provision. Article 14 (Suspension of Service Provision) The Company may suspend the provision of services in the following cases: 1. The Company may temporarily suspend the provision of services due to maintenance, replacement, or malfunction of computer or other information and communications equipment, or due to communication interruptions. In such cases, the Company shall notify the “Business Operator” via the Internet or other means. 2. Other cases of force majeure 3. The Company shall not be liable for any damages incurred by members or third parties as a result of the suspension of services. 【Chapter 4 Rights and Obligations of Service Users】 Article 15 (Obligations of the Company) 1. The Company shall maintain and repair the facilities related to the service so that they are always in a state where they can be operated, and shall make its best efforts to repair and restore them without delay in the event of a malfunction. 2. The Company shall handle opinions raised by members through the prescribed procedures, and if a certain period of time is required for handling, the Company shall notify the member of the reason and the schedule for handling. 3. The Company shall not be liable for any loss of information provided to members, such as e-mail information or services, due to circumstances beyond the Company's control or the suspension of services. Article 16 (Obligations of Members) 1. Members shall comply with relevant laws and regulations, the provisions of these Terms and Conditions, usage guidelines, precautions, and other matters notified by the Company, and shall not engage in any acts that interfere with the Company's business. 2. Members may not copy, reproduce, modify, translate, publish, broadcast, or otherwise use the information obtained through the service, or provide it to others, without the prior consent of the company. 3. Members must notify the company of any changes to the information provided in the application form through the service. 4. Members must not engage in any of the following acts in connection with the use of the service. ①Unauthorized use of another member's ID ②Acts intended for criminal purposes or related to criminal acts ③Acts that violate public morals or social order ④Acts that defame or insult others ⑤Acts that infringe on the intellectual property rights of others ⑥Hacking or spreading computer viruses ⑦Continuously transmitting advertising information or other content against the will of others ⑧Any act that interferes with or is likely to interfere with the safe operation of the service ⑨Any other act that violates relevant laws and regulations 5. Members agree to receive e-mails sent as part of the service. 6. Members may not transfer or gift their rights to use the service, information (posts), or membership status to others. 【Chapter 5 Miscellaneous】 Article 17 (Advertisement Posting) The company may post advertisements on the service screen, in emails, etc. in connection with the operation of the service. Article 18 (Contract Termination and Restriction of Use) 1. If a member wishes to terminate the service agreement, they must submit a termination request to the company through the service or email. When submitting the termination request, the member must provide their name, resident registration number, ID, phone number, and reason for termination. After verifying that the information matches the registration records, the company will terminate the membership. 2. The Company may terminate the Service Agreement or suspend the use of the Service for a certain period of time without prior notice if a member violates the provisions of Article 16 or other provisions of this Agreement. Article 19 (Compensation for Damages) 1. The Company shall not be liable for any damages incurred by members in connection with services provided free of charge. However, in the case of paid services, the Company shall, as a general rule, extend the service period by the same duration as the period of service not provided, except for damages caused by the Company's negligence as specified in Article 14. 2. If the Member violates the obligations under this Agreement and causes damage to the Company, or if the Member causes damage to the Company while using the service, the Member shall compensate the Company for such damage. Article 20 (Exemption from Liability) 1. The Company shall not be liable for any failure to provide the service due to force majeure or other circumstances beyond its control. 2. The Company shall not be liable for any disruptions in the use of the Service caused by the Member's fault. 3. The Company shall not be liable for the accuracy, reliability, or any other aspects of the content of information, materials, or facts posted by members on the Service. Members shall use the Service at their own risk and shall be solely responsible for any damages arising from the posting or transmission of materials through the Service, or any other disadvantages arising from the selection of materials or the use of the Service. 4. The Company shall not be obligated to intervene in any disputes arising between members or between members and third parties, and shall not be liable for any damages resulting therefrom. Article 21 (Resolution of Disputes) 1. The Company and members shall make all necessary efforts to resolve any disputes arising in connection with the Service in an amicable manner. 2. Notwithstanding the provisions of Paragraph 1, if a lawsuit is filed due to such a dispute, the lawsuit shall be subject to the jurisdiction of the court where the Company's headquarters are located. 【Supplementary Provisions】 Article 1 (Effective Date) This Agreement shall take effect on January 1, 2020.
개인정보처리방침 동의
(필수)
개인정보처리방침안내
목적
항목
보유기간
이용자 식별 및 본인여부 확인
아이디, 이름, 비밀번호
회원 탈퇴 시까지
고객서비스 이용에 관한 통지,
CS대응을 위한 이용자 식별
연락처 (이메일, 휴대전화번호)
회원 탈퇴 시까지
02-545-9125
이용약관
개인정보취급방침
About NGA
Academics
Admission
College Prep.
School Life
Community
Main Office : 221, Dongbaekjungang-ro, Giheung, Yongin, Gyeonggi (2nd Fl.)
Email : admissions@newarkglobal.org ㅣ Phone : 02-545-9125, 010-4062-7191
KakaoTalk : @newarkglobal ㅣ Instagram : Newarkglobal
ⓒ New Ark Global Academy
ADMIN
HDWEB
Contact Us
02-545-9125
KakaoTalk. @newarkglobal
E-mail. admissions@newarkglobal.org